Senin, 16 Mei 2011

Tugas Reading 1

          Most people work to earn a living, and produce goods and service. Goods are either agricultural ( like maize bnd milk ) or manufactured ( like cars and paper ). Sevice are sucs things as education, medicine and commerce. Some people provide goods; some provide service. Other people provide both goods and service. For example, in the same garage a man may buy a car or some service which helps him to maintain his car.

          The word people do is called economical activity. all economic activities tegether make up to the economic system of a town, a city, a country or the world. Such an aconomic system is the sum-total of what people do and what they want. The work people undertake either provide what they  need or provides the money with wich they can buy essential commodities. Of course, must people hope to earn enought money to buy commodities and service which are non essential buy which provide some particular personal satisfaction, like toys for children, visit to cinema and book.





          Kebanyakan orang bekerja untuk mencari nafkah, dan menghasilkan barang dan jasa. Barang hasil pertanian ( seperti jagung dan susu ) atau manufaktur ( seperti mobil dan kertas ). Layanan adalah hal-hal seperti pendidikan, obat-obatan dan perdagangan. Beberapa orang menyediakan barang ; beberapa mneyediakan layanan. Ada juga orang yang menyediakan barang dan jasa sekaligus. Misalnya, di garasi yang sama seorang pria bisa membeli mobil atau beberapa layanan yang membantu dia untuk menjaga mobilnya.

          Orang yang melakukan pekerjaan disebut aktifitas ekonomi. Semua kegiatan ekonomi bersama-sama membentuk sistem ekonomi dari sebuah kota, negara, atau dunia. Seperti sistem ekonomi adalah total jumlah dari apa yang dilakukan dan apa yang mereka inginkan.Para pekerja melakukan apa yang mereka butuhkan atau menyediakan uang mereka untuk membeli kebutuhan penting. Tentu saja, kebanyakan orang berharap untuk mendapatkan uang yang memadai untuk membeli kebutuhan dan jasa yang dimana non essensial yang menyediakan beberapa kepuasan pribadi tertentu, seperti mainan untuk anak-anak, kunjungan ke bioskop dan buku-buku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar